08 februar 2008

En tung arv at løfte....

og jeg kan love at det IKKE bliver i samme tempo, at I kommer til at se denne gine med lækre trøjer i skønne garner og mønstre, som da den var hjemme i Århus. Men jeg sætter stor pris på at jeg fik lov til at arve Hanne's gine; det føles lidt som om hun nu kan "holde øje" med os her på matriklen og det er dejligt :o)
I bedes notere jer at det vises sokker på denne blog - aldrig set før og jeg ved ikke om det sker igen. Det var hyggeligt og hurtigt ..... meen lidt kedeligt! Garnet er fra Arwetta og er en gave fra Birthe P. Skønt at strikke med og egentligt havde jeg planer om noget baby-småt, men mønsteret blev for meget til det jeg ville. Så sokker det blev !
Ellers er det ikke det store der er kommet af pindene; en lille kjole
til kollega'ens længe ventede lille niece. Den oprindelige aftale var at jeg sku' strikke noget for hende.... men jeg fik sat gang i hendes egne strikkepinde og det blev til et babytæppe og en cardigan/jakke. Så smuttede kjolen på herhjemme i Opal bambus hjembragt fra lastens hule, det blev Uglekjolen minus ugler.
Ellers er tiden gået med powershopping med et herligt citygavekort fra overboen, der er købt tøj i lange baner. Der har også været et par udflugter bl.a. til Kastanien og Garn.dk's event med Kimberly. Så der dukker såmænd også nyt garn op i næste indlæg..... + en ny teknik for mig. Mere om det senere.....

8 Comments:

Blogger Fríða said...

så helt igennem dejligt for dig at få noget af Hanne´s ting. og hvor er du heldig at få netop denne fröken, hun må da bringe inspiration.
kh.fra Island
Frida

9:02 PM  
Blogger Tineke said...

Hvor smuk en gine at arve, det var da dejligt.

Det var hyggeligt at møde dig hos BC Garn, det var en god aften.

Kh. Tineke

9:57 PM  
Anonymous Anonym said...

Hej Susanne,

Du er da en haj til sokker - ingen huller eller store masker ved hælene eller noget!

Jeg glæder mig til at se flere flotte strikkerier på ginen!

mange hilsner
Lone, Silkeborg

1:57 PM  
Blogger Susanne said...

Sokker uden huller må skyldes Ida's gode opskrift :o)
Jeg føler mig også meget heldig ved at arve Hanne's gine - den er både smuk og gider gode tanker om Hanne og alle hendes kreativitet med pindene. Så det var dejligt at det ku' lade sig gøre.

6:32 PM  
Blogger Susanne said...

Gider = giver

6:32 PM  
Blogger Tora said...

"Lastens hule".. Hva skulle vi da gjort uten strikkeriene våre..? Så lenge det blir strikket noe ut av alt garnet, er det vel greit, og det blir det jo! Nyt (strikke-)søndagen!

Hilsen Tora.

12:57 PM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Den gine wil minde mange af os om Hanne, og det er jo bare godt. Især når den fortsætter med at kunne fremvise strikketøj!

Jeg synes, den lille kjole er noget af det kæreste, men har ingen små piger i familien, så jeg venter utålmodigt på en anledning ;-)

Kh Karen S

8:49 AM  
Blogger Vivian said...

Jeg vil se kjolen "rigtigt"! (please?) Den ser nemlig riiiigtig fin ud i dét garn, og lidt har man vel tilbage til noget efterabning...!

Dejligt at Hannes gine er flyttet ind hos dig - og noget at leve op til! Men et mink-tørklæde og par sokker i ny og næ vil nu også klæde den fantastisk :-)

Knus og hils
Vivian

11:07 AM  

Send en kommentar

<< Home