28 november 2007

Nogle gange...

må der noget småt og lækkert på pindene.
En spritny model fra design-club: Uglekjolen.
Der er endnu ikke et billede på siden; Inger er nemlig ikke tilfreds med det billede som var blevet taget. Den er strikket i det røde silke/merino, som jeg ikke havde strikket i før.... Wonder why ??
Det har været en sand fornøjelse at lade mine Addi-lace pinde gløde med denne lille sag i str. 6 mdr.
Godt at mine forældres nabo har fået en lille pige :o) Båndet skal bindes under bærestykket.
Opskriften har været fejlbehæftet i et større omfang, men skulle være rettet nu.

13 Comments:

Blogger Fríða said...

eeejj, hvor er den bare dejligt söd! det ser ud til at være en modifieret "baby i rib" fra samme designer, og den opskrift har jeg jo. mon ikke, jeg kunne finde ud af at lave den om til en kjole?
kh.fra Island
Frida

11:38 PM  
Blogger Sanne B. said...

Hvor er den kær. Jeg har altså en prik med babykjoler. Tror jeg gør som Frida, kigger lidt nærmere på min Baby i Rib-opskrift, og tilsætter lidt ugler forneden. Har også SilkeMerinoen liggende - virkelig kræs.
kh
Sanne B

8:13 AM  
Blogger Anette said...

Hej Susanne.
Nøj hvor den nuser. Ved du om den kan strikkes i en større størrelse?
Ses
Anette

9:02 AM  
Blogger Vivian said...

Nøøøøj, dén må vi ha'! Den er ultranuser, og såre simpel at konvertere til str. Gry har jeg jo nylig erfaring med - og matchende garn kan man vel finde på enten nær- eller fjernlageret, mon ikke...

Knus Viv

9:29 AM  
Blogger Kludemutter said...

Hvor er det endnu en sød kjole. Får helt lyst til at strikke kjoler, har bare ikke nogen at putte dem i. Så jeg håber på at når mine unger engang når så langt at det stadigvæk er in med kjoler.
Ellers får de dem afligevel ;)

9:52 AM  
Blogger strikkeforsker said...

Hvor er den altså kær!
Nu mangler jeg bare en lille pige at strikke den til.

10:28 AM  
Blogger Susanne said...

@-Anette,er det til dig selv eller.... :o) Den går til str. 2-3 år, men er nem at gøre større.
@- Frida og Sanne, den eneste umiddelbare forskel jeg kan se er at der er flere vrangmasker mellem uglerne, så den sku' være til at kombinere sig ud af !

Jeg er også glad for, at der er dukket en lille pige op... godt nok lidt "langt ude" i forhold til mig, men jeg ved at moren er meget glad for de ting de har fået indtil videre. Nu er der et hold på vores vej der skal ha' lige-om-nu og jeg håber at det er en lille pige.....
Kh
Hende selv

12:31 PM  
Anonymous Anonym said...

Ih altså hvor er den bare for sød. Der savles helt ovre på Ærø.

5:08 PM  
Blogger Anne said...

En rigtig jule-ugle-kjole, den er rigtig fin!
Den første ugle-trøje jeg strikkede var også i silke/merino, der er for lækkert det garn...

5:16 PM  
Anonymous Anonym said...

Øjjjjjj, hvor er den bare sød! Et must-have!
KH Britt

10:34 PM  
Blogger Linda said...

EEEEIII! Den er for sød! Øv og øv, enten må Oskar gå klædt i tøzekjoler herhjemme, eller jeg må ud og finde et lille nuser tøsebarn at strikke til!
kh Linda

7:51 PM  
Anonymous Anonym said...

Skøn kjole, skøn farve. Rigtig god jul, Susanne. Desværre har jeg forlist din e-mail adresse! kærligst Mette

10:55 AM  
Blogger Tora said...

Den er kjempesøt, morsomt at uglemønsteret kommer på en liten kjole også.

Og hvem blir ikke glad for å få noe lekkert håndlaget til sine søte små, selv om det ikke er fra den aller nærmeste kretsen?

Hilsen Tora.

12:32 PM  

Send en kommentar

<< Home