16 september 2007

Lidt strik, som lovet...

Huuuu - vi kan kun anbefale en tur til Ree Dyrepark. Det har været en SKØN dag med masser af grin, traven og hygge og lidt nussen med disse fyre - de havde vist ikke læst skiltet om at vi ikke må røre dem :o)

Nu skal formiddagens løfte indfries INDEN sofa'en skal hilse på en træt, men glad strikker, der trænger til at få benene op.
Først verdens kedeligste strikketøj, som er til hjerteveninden - men 1½ meter ribstrik i sort er fan'me ikke særlig inspirerende at vise.
Heldigvis strikker jeg den i Lucca superwash fra garn.dk, som havde et besøg i august af de 4 silkeborgpiger fra sidste indlæg. Der kom andre sager med hjem - men jeg synes faktisk at jeg var behersket på lageret..... selvom der var mange garner der ku' friste.
Jeg havde planlagt hjemmefra HVAD jeg sku' købe ind til, så det ikke gik som besøget v. Henrichsen.
Der skulle også købes ind til en lille dreng, som snart bliver storebror. Han er vild med elefanter - har dem i stor størrelse på værelset og så er denne trøje jo en oplagt ting. Forældrene regner med at det bliver en pige der kommer og jeg måtte godt strikke lidt til den kommende prinsesse i Gødvad. Jiiibbbiee - det er nu så herligt at få lov til at strikke småt.

Det blev til "Trille Rille" fra Isager, dog strikket i hindbærrød Arwetta og Fabel fra Garnstudio. Der var også garn til en lille ribvest i Arwetta'en. Nu krydser vi fingrene for at scanningerne viser rigtig og at det bliver UDEN tap :o) Trille-kittet er købt på Husflidsmessen i Viborg og nu har et jeg et par nøgler Højlandsgarn i blå nuancer.... men mon ikke jeg finder noget at bruge det til ?!?!
Så er Serafia også blevet færdig.... men desværre har jeg været ubevidst kreativ og ødelagt Bente's design.... så der skal lige hylles op og genstrikkes lidt INDEN jeg kan beholde den på skuldrene. Tsk tsk - giv mig en Isageropskrift og jeg kan strikke UDEN problemer, men de designere der kan skrive en god opskrift... Så slår mine læseevner åbenbart ikke til :o)
Bente luftede forresten noget af det nye der er i butikken på vores møde i "Seriøst strik... for sjov"-gruppen. Hmmm endnu mere der må strikkes....
Vi har en udfordring i ovennævnte gruppe, som går på at strikke efter temaet "Forgreninger" - og mit lille hoved var ved at koge over mange gange. Men nu tror jeg at min ide er holdbar og så vil I komme til at se mere om dette.
Og så er en del af stuen blevet indtaget af denne fætter med rib-makker.... nu venter der nogle spændende timer EFTER vore lille Fanø-ferie næste weekend.











7 Comments:

Blogger strikkeforsker said...

Sikken en masser fine projekter du har gang i.

Lidt træls med Serafina, men den ser nu flot ud.

Må jeg låne dig til mit næste isagerprojekt?

p.s. Vi ses på Fanø!

9:12 PM  
Blogger IF Stjernen said...

Den ribsag ser lækker ud og jeg kunne godt bruge noget hjerneløst strik - hvor er opskriften fra?

KH Britta

10:25 PM  
Blogger Susanne said...

Uhh - opskriften på det hjernedøde er fra Hjemmet... men hvornår ?!?! Jeg skal da gerne hjælpe med Isager :o) Men det er nu sjovt hvordan vi fanger forskelligt. Og jeg glæder mig til at hilse på dig på Fanø.... lige om lidt :o)
Susanne

10:45 PM  
Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Py-ha, nu kan vi kende dig igen ;o) Var jo helt nervøs for, at hundebiddet havde omrokeret lidt i fruens ansigt, da jeg læste indlægget nedenunder.

Hmm....den Trille-ting er godt nok fristende, og jeg HAR jo slet ikke noget på pindene....

KH Tina

9:49 AM  
Blogger Laila: said...

Tille Rille er blebet rigtig söd, og elefantblusen glæder jeg mig til at se.

God strikkelyst.

Laila i Schweiz

12:28 PM  
Anonymous Anonym said...

Sikke en skøn omgang strik og det klæder Trille Rillen godt med en diskret omgang automatstriber.
Den der sjove strik forening ser SÅ herlig ud - Øv for mig at jeg bor i den anden ene af landet....
KH Britt
....der glæder sig til at se dig snart!

10:48 PM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Det ser hyggeligt ud med dyrene ;-)
Dejlige projekter, du viser, det ser rigtig skønt ud det hele (som sædvanelig!)

1:19 PM  

Send en kommentar

<< Home