12 oktober 2007

Noget for noget...

lader til at være Lena's motto.... jeg strikker på den sorte hygge-varme-ting, oprindelig var aftalen at det var garn fra lageret, men der var ikke nok ! Så blev Lucca Superwash indkøbt og det medførte en opringning fra Holland:
" Har du købt garn ?"
" Ja"
"Hvorfor har du ikke sagt noget ?"
"Øhh - måske fordi jeg så ville få denne opringning ?!?!"
"Hvormeget har du købt for ? Jeg vil betale"
"Jamen jeg vil gerne gi'(jeg bliver afbrudt)"
"Du skal IKKE gi' noget som helst, du har færre penge end jeg har, jeg vil selv betale!"
"Jamen jeg vil virkelig gerne ha' lov til at gi' dig den"
"Ikke på vilkår - du skal ikke ha' udgifter på noget jeg har bedt dig om at strikke. Hvormeget har garnet kostet ?"
Jeg "tabte" og vi endte på en byttehandel.
Nu kan Katrine komme i bad med den bodyshampo hun forelskede sig i på ferien og endda få frisk luft under armene..... Hvor mange gange kan du komme i bad med alt dette, Katrine ??
Den sorte sag var det eneste jeg strikkede på til festivallen og det hjalp godt. Nu mangler jeg bare et halvt forstykke: dvs. 25 cm mere inden jeg kan begynde på ærmerne. Den bliver garanteret lækker at putte sig i vinterkulden...
Jeg har fået endnu en barselsgave færdig, denne gang til en af vores egne naboer. Endnu en Bette har set dagens lys i blogverdenen, denne er strikket i Strong-Art fra Gepard og et virkeligt lækkert garn med dejligt lange farveforløb.


4 Comments:

Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Hæ, godt at hun var stædig! Og det ser da ikke ud til at byttehandelen var så ringe!
Jeg er stadig slemt imponeret af din udholdenhed ;-)

Kh Karen S

12:36 AM  
Blogger Tina Olsen said...

hi-hi.. lidt stædighed hjælper vist - tror hun kender dig ;-))
Go weekend, og sød lille baby bluse.

8:16 AM  
Anonymous Anonym said...

Du fik da vist onduleret nogle ribmasker - lige pludselig er den sorte sag færdig.
Tak for kigget på Gepard garnet - det har da nogen rigtigt fine laaaaange stribeforløb.
KH Britt

9:53 AM  
Blogger Susanne said...

Ja, Britt - jeg glæder mig også som et lille barn til at komme igang med ærmerne... Hmmm, det er vist 1. gang jeg har sagt så'n noget :o)
Udholdenheden belønner sig Karen, for jeg tror faktisk at den bliver lækker :o) Kh Susanne

10:04 AM  

Send en kommentar

<< Home