30 december 2007

Eeeh - what's up Duck ???

December smuttede da bare mellem mine blog-fingre.....
Måske fordi Katrine stadig var syg og først nu har det bedre ?!? 8 uger er lang tid at være underdrejet i sengen og på sofaen :o)

Derfor har min strikketid været begrænset (der var jo gang i X-boksen fra sofa'en, når jeg var klar til at smide benene op). Men der er kommet noget af pindene:
cobblestone til Overboen, strikket i noget lagergarn.... købt i tidernes morgen :o) Den blev pakket ind uden at være monteret, for der var jo ikke mulighed for at måle på modtageren inden :o)
Men heldet fulgte mig og den passer ham !
Samme Overbo blev begavet med en pakkekalender fra os - den blev købt efter et besøg i denne lækre butik i Odense

Han mener bestemt, at den traditon kan vi godt videreføre - for det var hyggeligt med en lille overraskelse hver dag.
I dag har jeg afleveret endnu en Uglekjole, denne gang i en helt lille størrelse: nemlig str. 0-3 mdr strikket på p 2½. Den lille modtager blev født d. 12.12 og sku' da ha' en festkjole til nytåret. Men intet billede - den var jo bare mindre :o)
December og julen har budt på mange hyggestunder med venner og familie, der har været mange dejlige gaver og heldigvis ikke mange planer for dagene - så der er blevet sovet længe, spillet spil og hygget i ro og mag.
Og alligevel har jeg været "plaget" af rastløshed med tilhørende lave aktivitetsniveau. Ikke at jeg har det dårligt, men bare så'n: "Hvis der var en kæreste der ku' skiftes ud, så blev han det. For så skete der da noget :o)"
Måske for meget inspiration og lyst til forskellige ting og alligevel ikke energi til at lære nye tricks ???
Har ihvertfald lagt i ovnen til nye lege:

- Indpakningen skyldes at det er en ½ fødselsdagsgave og ½ julegave..... og for mange år siden brokkede jeg mig over at os decemberbørn sku' ha' fødseldagsgaver i julepapir. Sådan noget kan min mor huske :o)


- Manualer til den lånte strikkemaskine er også i hus og skimmet igennem
- i en lille pose fra mig selv til mig selv, ligger der et begyndersæt med håndten og fibre.....

Så det nye år byder på flere udfordringer for mine små grå .....

Rigtig godt nytår til jer alle...

8 Comments:

Blogger Tineke said...

Fin indpakning! Godt nytår til dig også.

Hilsner, Tineke

8:51 PM  
Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Også godt nytår til dig, Susanne - dejligt at høre fra dig igen.

KH Tina

9:23 PM  
Blogger Vivian said...

GODT NYTÅR (den haaaar vi hørt) ;-)
- også til barnet, dejligt at der er lys forude nu!

Knus

9:31 PM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Håber, at Katrine er ved at være oppe i omdrejninger igen. Der er ikke noget værre end at ligge længe syg!
Dejligt at høre fra dig og at høre, at I har haft en dejlig jul.
Og endelig: RIGTIG GODT NYTÅR!!!

Kh Karen S

10:52 PM  
Anonymous Anonym said...

Godt nytår til dig og Katrine! Så ses vi vel på biblioteket til spindedag den 20. januar?

mange hilsner
Lone, Silkeborg

11:45 AM  
Blogger Linda said...

Uf en lang sygeperiode (mononucleose? den er en sejtrækker når man er teenager), håber hun er i fuldt vigør igen! I er da nogle skønne underboer!
Godt nytår og husk at skrive lidt til os en gang imellem :o)
kh Linda

1:13 PM  
Anonymous Anonym said...

Rigtigt godt nytår, Susanne! Jeg håber for jer at der bliver et super år.
Spændende indpakning i øvrigt! Forstår godt det med gavepapiret - jeg gør mig umage med at finde noget ikke-julet til mit december-barn af samme grund.
Knus,
Britt

2:03 PM  
Blogger Karina said...

Du har fået en award - tjek min blog!

4:41 PM  

Send en kommentar

<< Home