26 december 2006

Nu' det juul

Håber at alle har haft en god og glædelig jul i år.
Det har vi - i modsætning til sidste års katastrofe ! Det er længe siden, at jeg kan huske så hyggelig og afslappet en juleaften. I år var jeg værtinde og vi var 6 mennesker - overboen og en fælles veninde, som ellers sku' sidde alene, og så mine forældre. Anden var perfekt (fra naturens side) og der blev skabt et par nye traditioner: vi fik fransk juleøl til maden og det var perfekt til den tunge julemad og så havde jeg lavet en ekstra sauce til ris a' la manden, nemlig Therese's appelsinsirup. Det var som at komme i himlen :o) Portionen til venstre var fra i går eftermiddags.... lige med en kop kaffe og så benene op ! D. 23. synes jeg, at jeg manglede en gave... og det var noget med Katrine... hmmm - ku' ikke huske HVAD eller finde noget der lignede en julegave. Bare ærgerligt - måtte jeg konkludere den 24. om eftermiddagen. Men da jeg åbnede min pakke fra de skønne niecer så slog det mig: Katrine var blevet fotograferet i efteråret og mine forældre sku' selvfølgelig ha' haft et billede :o) Ja - til grin kan man altid blive og der blev kørt på "ravnemoren" resten af aftenen. Ellers var der gode gaver til alle og overboen kneb en enkelt tåre over gaverne til ham. Katrine var lige nødt til at tage stakken af bøger med ind på værelset for at nyde dem i fred og så blev pengene vist også lige talt op en ekstra gang ! I går var min ældste veninde på besøg - uden mand og børn, så snakken gik bare i 5 timer om stort og småt. Hun bor i Holland og det er ikke så tit at vi har stunder som igår, så det værdsættes i høj grad. I dag skal vi bare være os selv, i pyjamas og med nybagte boller og så lidt fjernsyn. Imorgen er det arbejdsdag og det er også ok ovenpå disse dejlige dage. Fortsat god bagjul til jer alle.

2 Comments:

Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Også en rigtig glædelig jul til dig Susanne!
Jeg har også haft en ganske vidunderlig jul - det er nu bedre når man er sammen med familien og når det er mørkt udenfor - og hyggeligt indenfor.

Også en rigtig god bagjul til dig og hav nu et smukt og dejligt nytår
Kh Karen S

12:28 PM  
Anonymous Anonym said...

Ja, også glædelig jul til dig (jeg kan lige nå det, kan jeg ikke?).

Den der appelsinting.....den må da vist afprøves.

KH Tina

10:33 PM  

Send en kommentar

<< Home