06 december 2006

Julepynt i flere størrelser

I går gjorde jeg nogle grene klar til at pynte - vi har desværre ikke ret meget plads til julepynt mere. Så der er sorteret kraftigt i pynten og det er kun en brøkdel der er plads til idag. Før havde jeg mange traditioner med bl.a. min store troldhassel, der hang i stuen med alskens pynt på. Jeg har nogle håndlavede nisser, som min tidligere svingerinde's gamle Nanny (ja, barnepige) har lavet til mig i efteråret 1989. Men i år er det noget andet julepynt der skal op; en tidligere kollega har lavet disse miniture-figurer i Fimo-ler. Hun startede med den lille nissebamse og snemanden - og så startede en ny tradition.... (Det er en 10 krone, der ligger foran figurerne)
Men for 2 år siden startede jeg en ny tradition; i en lille ukendt nordtysk by, på en bustur til julemarkedet i Lübeck, inde i en stor antikvitetsforretning faldt jeg over et par søde engle. Så der smuttede én til svigerinden og så mig selv i en lille pose; da jeg kom hjem fandt jeg ud af at de var hotte og var fra
Gisela Graham. Sidste år kom jeg for sent igang :o) Alle Gisela-engle var solgt inden jeg nåede frem.... suuuuk ! På sommerferieturen til London faldt vi indenom en lille forretning med prinsessekjoler til børn OG voksne. Men det bedste var alle de mange Gisela-engle der hang fra loftet..... Sølle 2 stk. kom med hjem til DK - én for 2005 og så én i år :o) Jeg har også denne side i baghånden hvis det sku' glippe en anden gang .

3 Comments:

Blogger IF Stjernen said...

Du behøver da ikke handle i udlandet - Gisela Grahams ting kan du godt få i DK. Bl.a har Tante Grøn i Odense en masse af hendes.

Knus Britta

9:05 AM  
Anonymous Anonym said...

Hej Susanne...og tak for din hilsen på min ydmyge blog..;-)
Mht GIESELA GRAHAM produkter, så forhandler jeg faktisk hendes sortiment i min lille biks..;-)...er der noget du mangler???

kh
Gitte

12:50 PM  
Blogger Susanne said...

Ved du hvad, Britta, jeg tror at det er billigere at handle online i England end at tage over til dig :o) Der smutter jo meget mere med, når både hænder og øjne kan arbejde sammen.
Jeg kan ikke helt sige at jeg mangler noget, Gitte, men vent lige til weekenden er ovre.... Så kan det være at jeg mailer dig !!
Kh Susanne

5:16 PM  

Send en kommentar

<< Home