04 december 2006

1. juleweekend med gråd og hygge

- men IKKE på den samme dag !! Lørdag eftermiddag blev Cleo hentet af en ung mand fra det nordjyske (han er i familie med hende her, så helt galt kan det ikke gå ;o) Det var vist kærlighed ved første blik... han var rar, høj, sød og transportkassen han havde med, den var rigtig spændende... Men 5 min. efter at han var kørt herfra havde jeg lyst til at ringe og sige: Kom så tilbage med hende. Og det har jeg stadig - hun er noget helt særligt - den lille mis. Og jeg savner hende ved siden af mig i sofaen... Men samme aften viste min gamle Hannibal, at det var den rigtige beslutning: for 1. gang siden uge 42 var han inde i længere tid end det tager at spise. Han lagde sig på min brystkasse, så han ku' få hjertelyden og jeg ikke ku' strikke. Det er hans plads - vi fik ham da han var 7 uger gammel, og det var det bedste sted... Så selvom jeg får ondt i maven over beslutningen og kommer til at tude, når jeg ser den lille Cleo på billederne, så må det være den rigtige beslutning. Den unge mand har lovet os nogle billeder - og det ser vi frem til !!
Søndagen blev brugt sammen med det halve af jyllands kvinder på Løndal Gods, vi nød udstillingen i hovedbygningen og selvom jeg ikke er så vild med Frölich's ting - længere, så var det en særlig oplevelse at se dem i de gamle stuer med en lidt rå blomster-/plantedekoration ! Der var blandt andet lavet et gitter af tynde birkestammer i "loftet" i biblioteket hvor der hang lidt pynt fra. En skam at vi ikke har 5 -6 meter til loftet herhjemme :o) Ellers var der rigeligt af udstillere af blandet kalibre, noget hjemmegjort som var FOR hjemmegjort, brød, vine, pileflet, smykker, tøj og julestads i lange baner. Heldigvis havde mange af udstillerne visitkort m. web-adresser, så jeg har lige grovsorteret i bunken jeg havde med hjem; altså udover de 2 flasker juleportvin, fuglefoderhus i mine yndlingsmaterialer: zink og pileflet, en taske, honningbolsjer og masser af inspiration :o)
Der var et par meget kreative strikke/filte kvinder, som der godt kunne skæves til som inspiration....
Søndagen blev afsluttet i selskab med en lækker, lækker steg - alias Bond. Jeg er ellers ikke til Bond-film, men ham den nye osede af etellerandet .....
På strikkefronten er jeg igang med 3. firkant til sjalet. Jeg har regnet lidt og er endt med den store firkant. Forhåbentligt er der lidt mere at vise senere på ugen !!

1 Comments:

Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Det er godt at julehygge og nyde tiden - husk at tro på at den kære lille cleo også er lykkelig sit nye sted. ;-)
Bedste december hilsner.

2:25 AM  

Send en kommentar

<< Home