22 december 2006

Så er vi ved at være klar....

til julens komme :o) Der mangler kun de små ting (såsom kartofler og rødkål !) ellers er resten i hus = and, flæskesteg og især de vigtige gaver ! Mandelgaven er også købt og i år besluttede jeg mig for en silkeborgensisk tradition: en marcipanfigur fra konditor Langhoff, som idag hedder Le Gateau. De laver mange forskellige søde figurer og vi skal ha' Snenissen stående mens vi spiser ris a la manden.

Igår tog jeg et smut til Århus for at få ro i min sjæl.... hjem kom jeg med lidt gode sager fra Isager, inkl. en julegave fra Isager.
Se bare min lille stak med 3 opskrifter, alpakka og japansk silke. MUMS ! Desværre er der ikke noget særlig godt billede af baby-zigzag'en på nettet, måske jeg kan lave et når jeg er færdig med den ?!? Det allerbedste ved turen var faktisk at
Hanne havde taget initiativ til at vi sku' drikke kaffe sammen, det blev en skøn pause midt i juletumlen omkring os. Snakken gik og der blev grinet - SKØNT, lige hvad en træt mor trængte til. Jeg ku' mærke i bussen hjemad at humøret var lidt højere end på vej derud. Ellers er det fortsat på strikkefronten med uheld på uheld - men nu strikker jeg på en gammelkendt model og håber at få rettet op på stilen !
Se lige hvad der kom med mig hjem fra byturen i dag
- hmm... en rest stof i mine farver og mit elskede zigzag-mønster. Så må jeg håbe at min mor gider at sy et skørt til mig :o)
Hvis jeg ikke når flere indlæg inden jul:
Rigtig glædelig jul ude i det danske land !!
PS: Tricket er julegaven ... en opskrift på et tørklæde fra Isager.

8 Comments:

Blogger Linda said...

Og en rigtig glædelig jul til dig også, søde Susanne!
kh Linda

4:26 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Og rigtig god jul til dig også.

Hov silke fra Habu Textiles, det er rigtig lækkert, faktisk er det min yndlingsbutik i NYC.

Hvad er lige tricket til at få tre opskrifter hos MI for 2 fed garn?

5:20 PM  
Anonymous Anonym said...

Rigtig glædelig jul, Susanne!! Sikke skønne sager du har hjembragt!!
KH Britt

9:12 PM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Hav nu en rigtig glædelig jul (og sørg evt. for at vinde mandelgaven selv... den ser god ud).

De bedste julehilsner og digitale knus
Karen S

10:56 AM  
Anonymous Anonym said...

God vind med dine fremtidige strikkeprojekter... - det er sgi' da for træls, når det hele driller. Men de perioder har vi vist alle hvis det kan være en trøst ;o)
Masser af juleknus fra Maiken

1:48 PM  
Blogger Vivian said...

Rigtig glædelig jul!

TOTAL fedt stof dét dér!!!

KH Vivian

4:14 PM  
Anonymous Anonym said...

Hej Susanne,

Glædelig jul til dig og din datter. Jeg håber, vi ses til strik-in i Silkeborg i det nye år.

Mange hilsner
Lone, Silkeborg

11:24 AM  
Anonymous Anonym said...

Glædelig jul og hilsner fra Cleo der har det godt :-)

2:49 PM  

Send en kommentar

<< Home