24 februar 2007

Hvad gik tiden så med.....

Først en stor tak for jeres varme hilsner; da jeg læste Sofie's beskrivelse af én af "hendes" unge.... så ku' jeg altså ikke lade være med at grine højt :o) Sådan tror jeg også at min føler det ind imellem: hvis bare vi andre ikke var her, så ville hun være helt normal !
Vi har som sagt sørget for at få en masse gode oplevelser; Katrine fandt en veninde i den korte tid hun gik i 10. og Maria er et fund !! Hun har fuld forståelse for at min unge ikke kan overskue at tage kontakten, så hun ringer bare og siger: jeg kommer imorgen og så grines der højt af fund på internettet, ses film og snakkes om stort og småt.
Jeg fryder mig hvergang over latteren og snakken der flyder.
Katte er den store lidenskab og vi måtte selvfølgelig ud og se min kusines skønne hankat. Han var da heller ikke til at stå for...

Moren har jo været på strikketur til Hvidovre og det var en opladning af de trætte batterier. Jeg bliver stadig forundret over den nærhed og intimitet, der er imellem os når vi mødes. Den fornemmelse af at kende hinanden godt... Lidt billeder fra kaffepausen på vej derover og fra Anne's stue INDEN vi fyldte den helt


Vivian fristede med sit eget strikketøj og jeg var altså NØDT til at eje sådan et kit.... Meen jeg havde ikke lige penge til det. Men redningsmanden blev såmænd vores overbo; han har fået arveforskud og ville gerne give lidt godt til de 2 tøser i under-etagen. Fluks blev der sendt en bestilling afsted og jeg er nu den lykkelige ejere af alt der her garn. Med 18 farver - så er der brug for hjælpemidler og Jette A foreslog denne overskuelige metode :o)
Godt at man kender garvede stikkekvinder !!








Alle farverne skal blive til denne frakke
og jeg nyder hver en pind ! Der er farver jeg ALDRIG selv ville have valgt, men sammen er de fascinerende og lidt vildt:
Men det vildeste er dette

Heldigvis skal det klares med symaskine og jeg HAR øvet mig, men mere om det i næste indlæg.... jeg skal nemlig til bryllupsfest idag og har lige en gave der skal pakkes ind, et kort der skal skrives og et hår det skal lægges ned :o) Rigtig god lørdag til jer.

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Vivian said...

Dét var et smart system, det tror ejg sgu da lige jeg sætter mand og datter til - de sidder alligevel og er kreative inde i stuen! :-)

Og tak for sidst endnu engang - fornøjelsen bliver større for hver gang.

KH

12:52 PM  
Blogger Susanne said...

Hun er slet ikke så dum endda, hende Jette :o)Kh Susanne

1:04 PM  
Anonymous Anonym said...

Godt , at I har fået lidt opladning.
Jeg er totalt vild med den jakke ! Farverne er bare så skønne.KH Miri

2:17 PM  
Anonymous Anonym said...

Det lyder som en super veninde - dejlig læsning!
Og jakken bliver da fantastisk....men godt at der ikke skal hæftes ender....pyyyhhhh....
KH Britt

2:57 PM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Gode venner og veninder er nogle man skal passe på - og som heldigvis også passer på en selv en gang imellem ;-)
Dejligt at du sådan fik lidt forkælelse, det har du da fortjent. Desunden ser det ud til at blive rigtig flot, og hvis det så også er rigtig sjovt, så er den jo i vinkel (godt man ikke skal hæfte ender på traditionel vis!).

Kh Karen S

1:18 PM  
Blogger HANNE said...

Den er bare så flot din jakke. Garnet er svært at finde på nettet. Eventyrgarn har kun 9 farver, så jeg må nok se mig om efter et andet projekt. Garnet kunne ellers være lækkert til den blå trøje i Yarnplay.
Smukt strik er godt for sjælen.

6:52 PM  
Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Uhh....den jakke er jeg altså også forelsket i, men jeg har desværre ingen overbo ;o)

Lyder som en rigtig god veninde, Katrine har fået sig der; det må bare være guld værd.

KH Tina

10:32 PM  

Send en kommentar

<< Home