13 maj 2007

Jakken i brug...

Som lovet et par billeder af Gepard-jakken med indhold

Den er et HIT; sidder godt og er dejlig at have på. Jeg måtte lige forlænge ærmerne efter monteringen... jeg havde ikke været opmærksom på at de sidste rækker på ærmepindene skulle bruges til at skjule sammensyningen - en lækker detalje, men brug noget andet garn end kantfarven, for selvom jeg købte et ekstra nøgle var der stadig ikke nok. Den store nakkekrave måtte ofre et par pinde for at der var nok. Så det var lidt ØV !

Den er strikket i medium og jeg vil vove den påstand, at der IKKE er nok garn til en large. Jeg løb nemlig tør for en anden farve på venstre forstykke.

Frakken er fyldt med lækre detaljer, der gør den gennemført; men oplevelsen med farvekoder i opskriften som ikke var rettet til de garner der var med + manglende garn gjorde at det trælse overskyggede det lækre.
Den skal nok blive brugt flittigt i løbet af sommeren, hvis ikke min gå-veninde stjæler den fra mig :o)

Hylden nærmer sig også en afslutning - der skal laves hulmønster hele vejen rundt her i eftermiddag i flittigt indtag af kattepoterne :o) Så måske næste indlæg også kan fremvise et færdigt produkt....
Tilføjet kl. 23.00: tusinde tak for alle de rosende ord.... jeg sidder her med røde kinder :o)

19 Comments:

Blogger strikke_jane said...

Totalt fed jakke. Den kan du godt være stolt over. :-))

2:22 PM  
Blogger Lene said...

Den er rigtig flot til dig. Jeg har selv lige strikket en og jeg synes også, at det var ret så irriterende, at man brugte det meste af tiden på, at bekymre sig om der nu var også var garn nok. Men bortset fra det er jeg også meget glad for min.
KH. Lene

2:33 PM  
Blogger annestuds said...

Kære Susanne
Hvor er den blevet flot.
Jeg glæææder mig til at lave den :-)))
Kærlig hilsen
Anne

2:56 PM  
Blogger Unknown said...

Den jakke er da godt nok flot og den klæ´r dig rigtig godt.
kh jane

3:54 PM  
Blogger Karina said...

Smækker-lækker jakke, men surt at det negative omkring opskrift og garn har overskygget glæden ved at strikke den.
God søndag,
Karina

4:14 PM  
Blogger The Silent Knitter said...

Du ser skisme da godt ud ;-) Og snart i nederdel osse !!! jamen jamen ......
Kh Hanne V

4:31 PM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Den gå-veninde kan da lige vove på at hugge sådan en super-skøn og fandens flot jakke!! Bare hold fast med klør og negle! Du ser meget, meget godt ud i den!

Håber glæden ved at bruge den overskygger ærgelsen ved manglerne under strikning.
KH Karen S

5:54 PM  
Blogger Lene Sophie said...

Den jakker er bare så flot og den klæder dig super godt.
KH Lene Sophie

6:36 PM  
Blogger Dorthe said...

Super flot jakke til dig, det er dog for dårligt at der ikke er garn nok i et kit.
du bliver forhåbentlig rigtig glad for den.

6:48 PM  
Blogger Vivian said...

For dælen dulen da, hvor ser i GODT ud!! Den klæder dig SÅ godt!

Men det er *kraft Peter væltemig* megairriterende at kittet 'ikke passede'! Nu har jeg en sending der lander i morgen - i rette mængder forhåbentligt, så jeg 'ærligt og redeligt' kan sælge dem med nerverne i behold!

Knus fra Vivian

7:59 PM  
Anonymous Anonym said...

Tillykke med den Susanne. Den er drønsmart og klæder dig fantastisk!!
KH Britt

8:19 PM  
Blogger Lone F said...

Den klæder dig rigtigt godt, Susanne!

mange hilsner
Lone, Silkeborg

8:39 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Piiiifttttt - total sej jakke, men temlig trælst, at fornøjelsen skulle spoleres af garnmangel mm

9:37 PM  
Blogger Helle Holst said...

Wauv hvor I bare klæder hinanden godt dig og jakken!
Godt du holdt ud. Resultatet må da være alle anstrengelserne værd?!

Kh. Helle

5:16 AM  
Blogger Julia Zahle said...

Sikke et flot stykke arbejde! Det er jo et helt kunstværk!

Stående bifald herfra!

7:16 AM  
Blogger Dorte said...

Flot jakke ! Jeg er også vild med strikketøj med gode detaljer.

kh Dorte

9:23 PM  
Anonymous Anonym said...

jamen se der, for en dejlig jakke på en dejlig quind! Hold da fast en masse ender der blev hæftet, men den er sgisme flot...
kh Linda

11:28 PM  
Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Ja, hvad kan man sige, der ikke allerede ER blevet sagt - den er f... flot.

Men hvor er det ærgeligt, at der skal være så meget bøvl med garnmængden. Det er jo trods alt ikke helt billigt, så hvis man "lige" skal ofre en 2-3 nøgler mere undervejs...

KH Tina

11:50 PM  
Anonymous Anonym said...

Hold fest du har styr på det der strikkeri, den jakke ser virkelig lækker ud, og så klæder den dig SÅ godt:)

11:46 AM  

Send en kommentar

<< Home