08 april 2007

En velopdragen påskehare...

I vores familie er der kun én tradition i påskedagene (og den er kommet til sammen med børnebørnene!) - nemlig et besøg af Påskeharen. Den plejer at smide æg i Bedste's og mor-/farfars have og det gør den med rund hånd. I år havde den været inde i huset, måske fordi det regnede, mens vi fik brunch på en af byens cafeer.... og denne gang var det ikke kun børnene der fik gode sager. Den havde sørme også fundet strikkepindene frem og en opskrift fra Kastaniestrik. En dygtig Påskehare :o)

Fridagene er gået med ingenting - altså ingenting af den gode slags: hygge, film, mad, strik og lidt samvær med hyggelige mennesker. Ingen planer eller noget der SKAL laves, bare dage vi har brugt til det som lysten var til.
Jeg har strikket for hurtigt på stribe-jakken.... garnet til forkanter er sluppet op, så nu skal jeg ha' fat i noget mere. Men så har nederdelen fra Ruths.dk til gengæld haft sus i skørtet.
Her er et billede fra før fridagene og nu er jeg et pænt stykke videre... skal I lige se ende-afklipningerne ????
Så viser det sig, at den vordende gom GODT kan tåle alpacca.... så nu skal der strikkes islandsk viftesjal til bruden... måske jeg sku' slå op til det i dag ???
Jeg har været i gang med at rydde ud i stakkene under sofabordet - I kender dem måske: udriv af ugeblade, reklamer, tilfældige papirer der lige var havnet på bordet en gang i tidernes morgen osv... Og der lå en bog... hmmm tænkte jeg da jeg så overskriften "hvorfor er den havnet der. Det lyder da spændende"
Så dukkede undertitlen op
Nu forstår jeg bedre at den havnede der....
52 - det er da UOVERSKUELIGT når man er stresset :o)
Fortsat god påske til jer alle.

4 Comments:

Blogger Anne said...

Nøjes bare med at læse et enkelt råd om ugen, det er da til at forholde sig til, og så kan du være helt afstresset om et enkelt år :-)

7:59 PM  
Blogger Dorte said...

Vi får også besøg af påskeharen ! Men først skal børnene ud i haven og lægge gulerødder ud - senere kan de så gå ud og se, om haren har været der og byttet gulerødderne til påskeæg.

Jeg kan godt lide at have sådan nogle traditionerne ... og børnene leger gerne med, selvom de fleste af familiens børn efterhånden er vokset fra at tro på haren.

kh Dorte

12:05 AM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Sikke dog en dygtig påskehare... altid dejligt med chokolade og strik (det ene udelukker jo absolut ikke det andet) ;-)

Kh Karen S

10:03 PM  
Blogger Lone F said...

Hej Susanne,

Den jakke - den ser da for sej ud! Glæder mig til at se den.

mange hilsner
Lone, Silkeborg

1:19 PM  

Send en kommentar

<< Home