06 marts 2007

Er tiden på speed ????

Det er da utroligt som tiden smutter afsted for mig - nogle uger er bare væk inden jeg får set mig om !! Selv min frisør har jeg forsømt.... se bare dette hjerte som min store hvirvel kan danne af de "lange lokker".

Der er ikke blevet strikket alverden, men er dog næsten færdig med 2. ærme på jakken (jeg ville IKKE ende på "sleeve-island") og det svinder faretruende i garnmængden. Alle de ender er en gyser - mange meter der "bare" er spildt !! Nej, selvfølgelig ikke, men jeg tror at der kommer lidt nerver på undervejs i strikkeriet.

For et par uger siden skulle jeg sy varmepuder, den gamle var efterhånden ikke spændende at se på og lugten af grød fik kvalmen igang v. Katrine.... ikke godt, når man er dårlig og har ondt :o) Så måtte jeg jo låne min mors maskine og hendes kyndige vejledninger.
Det er mange år siden at jeg sidst har siddet v. så'n en fætter. ( noget med kjoler i raglanmodellen syet i joggingstof og så nogle store bælter - ja, det var i de glade firsere).Men de mange kreative kvinder i bloglandet, der smutter det ene spændende projekt ud efter det andet fra trykfoden, lokker jo lidt med drømmene og lysten til at lære det.
Tungen lige i munden, materialerne i hus og tålmodigheden fundet frem - det gik som en leg med at sy de 2 modeller og når det, som her, gik op i en højere enhed med hjælp fra stoffets mønster - tjah, så bliver det ikke bedre som nybegynder !

Nu går drømmen på at få slået 2 kælderværelser sammen og istandsat til både sy-/strygerum og gæsteværelse..... Ham overboen blev lidt bleg da jeg luftede ideen !


Min mor skulle sy en nederdel af det stof jeg kom til at købe i december.
Hun snakkede længe om, at hun havde noget lagenlærred, som hun ville sy en prøvemodel af.... men se lige denne syprøve - det er næsten en 10x10 cm model: jeg er meget tilfreds med den endelige version i stor størrelse med læderet fra en gammel jakke, som bærestykke.
Min moster fik for et stykke tid siden en lille version af Swirl Scarf og den gjorde lykke. Den var nem at strikke og så er den da lidt festlig. Bestemt ikke sidste gang der smutter en på pindene af den slags.
Næste store projekt bliver et sjal til min kusines bryllup; vi kan desværre ikke komme med til Hawaii (lotto-gevinsten er udeblevet) og jeg vil gerne give noget specielt til hende. Så nu ryger der farveprøver på garn afsted på lørdag og så må jeg selv bestemme modellen..... bare det er lidt gammeldags og luftigt. Der er jo rigtig mange flotte modeller, så jeg oser lidt rundt og afvejer sværhedsgraden i forhold til evnerne og overskudet ! Men et projekt jeg glæder mig til at komme igang med.

5 Comments:

Blogger Karen S, Lykkefanten said...

ummmm, varmepuder... hmm, det kunne min nakke da godt bruge lige nu (lider lidt af strikkenakke for tiden), men mon ikke en god nats søvn også kan være helbredende.

Jeg er altså ret vild med nederdelsmodellen, den er ret så sød, og så må jeg altså også snart have et swirl på pindene, de bliver jo helt vildt flotte (elsker også farven!).

Kh Karen S

10:50 PM  
Blogger Lone F said...

Hej Susanne,

Jeg forstår ikke helt: Har din mor syet den lille model i rigtig størrelse til dig? Den er da for sej! Må vi se den på?

mange hilsner
Lone, Silkeborg

10:59 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Ret sej model, glæder mig til at se den i stor størrelse... Altså du er ikke ene om at være symaskine udfordret :-)

9:59 AM  
Blogger The Silent Knitter said...

Jamen Susanne da - du får da lavet en masse Jeg glæder mig til snart at se jakken færdig. Og til at se dig i nederdelen. Hils Katrine.
Knus fra
Hanne

1:59 PM  
Blogger HANNE said...

Det ser hamrende godt ud med de striber...flot.
Hvis du putter hørfrø i dine varmepuder, så lugter de ikke af grød :)

5:25 PM  

Send en kommentar

<< Home