18 november 2005

Flere overspring ;-)

Utroligt at et voksent menneske kan blive ved med at udskyde tingene!
Har nu fået en aftale i banken - troede det ville sætte gang i motoren....
Nej nej, jeg skal vist sidde oppe længe i nat ;-)
De 3 sjaler, der skal på julemarkedet, er nu vasket og hængt op i kælderen.
Mon ikke de kan indbringe 100 kr. hver ??
Så har jeg et par Booga-bags, lavet i en blanding af Tove-garn og Noro, som jeg også regner med kan "trække" 75 - 100 kr.

Det kan da være jeg liige sku' flikke nogle pulsvarmere sammen af nogle af resterne???

Nå, nu får jeg at se... lige nu er mit Kauni-vingesjal på vej til en let blokning.


Mens jeg stod med sjalerne, glædede jeg mig over en 13 år gammel indflyttergave fra min mor:
Et "forklæde" med lomme til alle klemmerne (stoffet er fra 1977 og er resterne fra det nye tøj som mit hvide denim-konfirmationsæt (også hjemmelavet!) blev lavet om til ;-) Det er så nemt at tage med rundt: haven eller tørrerummet og så er det da en billig gave !
Hmm - mon jeg lige sku' lokke hende til at lave et par stykker til julemarkedet ???



Det tålmodige mennske Tina får mulighed for at se sjalstrøjen senere i dag. Har forsøgt at tage billede af mig selv iført dén... OG det var ingen succes !!!
Så er der taget billeder - hmm, godt man ikke skal leve af det ;-)


Næste gang - og der bliver en næste gang ;-) - så skal den IKKE strikkes af 3 tråde, men kun 2....
Den er meget lun - selv i disse kolde dage !

5 Comments:

Blogger strikke_jane said...

100,- lyder ikke af særlig meget, synes jeg. Jeg ville være parat til at betale mere for et lækkert sjal. Så hæv du bare prisen lidt.:-)
Boleroen sidder rigtigt flot omme på ryggen - godt gået. Mon ikke også Tina er tilfreds nu?:-))

2:59 PM  
Anonymous Anonym said...

Susanne, jeg synes nu også 100 kr for et sjal er for lavt. Også selvom materialeprisen ikke er så høj (det er Netto mohair, ikk'?).
Passede det med 1 bundt til hvert sjal? Og hvor store er de (før og efter blokning)? Tja, du kan nok regne ud at jeg også har det garn på lager.....
KH Britt

3:44 PM  
Blogger Susanne said...

Så hæver vi prisen med 50%. Det er kun den sorte der er af Netto's mohair og der er brugt 75 gr. til 225 cm i vingefang og 55cm i højden. De andre er af total syntestisk garn, hvor jeg har brugt 50 gr. til 10 kr (!) pr sjal.
Kh Susanne, som ikke kan læse skriften kontrol feltet ;-)

4:22 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Sikken en flot sjalstrøje især med model. Noro er da smådyrt, så skal du ikke sætte prisen op på dine boogabag?
Hvad med at pynte pulsevarmerne med perler?
Ulla

7:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Kære Susanne.

Der var den jo ;o) Hvor er den blevet fin (jo, Jane - jeg er tilfreds). Det er en utrolig flot blå farve. Jeg synes som de andre - du kan rolig sætte prisen op !!

....tålmodig er jeg vist i øvrigt ikke blevet kaldt før....

Og jeg har set din meme - tak.
God weeekend.

KH Tina

7:48 PM  

Send en kommentar

<< Home