23 september 2006

Mit navn er Susanne

og jeg er en Overspringer. Dette er et foto-drama-dokumentarisk indlæg om en Overspringers mange (og nogle gange dyre) overspring, INDEN hun tager sig sammen. Et forholdsvist lille projekt: male soveværelset; kan tage uanede mængder af timer, aftener og dage i overspring. Jeg undrer mig hver gang over mine egne krumspring..... Måske jeg sku' en tur til psykolog ?!!? Alt er indkøbt til malerprocessen af maling, tape, pensler o. lign. Alligevel: En tur hen i et byggemarked efter hvid natursæbe til møblerne; nøjhh se lige de pæne måtter de har her. De er da også billige ! På med malertøjet... hmmm, det gulvtæppe er da lidt trist....
Oooppps, så er der nyt tæppe klar ....

Hvem skal hjælpe mig med at lægge det på ??! Fat i telefonen, 1 times snak senere: på med malertøjet igen. Skal lige se hvad de andre laver... en stor sufttur på diverse blogs og garnbutikker. Naarjh, se lige hvad jeg blev nødt til at købe hos Helle (som er fuldstændig uskyldig !) De er bare så gennemførte lækre, så det er en sand fornøjelse. "Nå, nu skal jeg også igang" siger jeg så til mig selv :o) Hvad skal vi dog gøre med den fælles opgang.... hmmmm jeg kan da lige prøve med lidt af den hvide maling. Var overboen glad for det forsøg ??? Svaret er nemt: nej ! Sig mig Katrine, det er da længe siden vi har set killingerne... skal vi høre om de må få besøg ??? Så gik den dag også :o) Mail fra biblioteket; nye bøger til mig. PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT ER DER MALET 1. GANG MED HVIDT ! Jeg skal da også til at strikke sokker - men hvem skal gå med dem i din barfodsfamilie ??? Så ku' jeg jo lave vanter i stedet, der er mange søde i denne bog, bl.a. de her m. "julestjerner". De minder mig om Norge, hmmm - måske sku' vi besøge min moster i Arendal i efterårsferien .... Hmm........ hvormeget vil det nu koste med den "nye rute" .... dadadadum - det var da en mulighed. Nå tilbage til maleriet - det går ikke det her !! Så for pokker, gulvtæppet skal limes på.... så afsted efter lim. Se lige hvad de havde på torvet, de passer jo til fortrappen. Der var også liige så'n en lampet Katrine havde ønsket sig - kun 50 kr.

NU ER DER MALET HVIDT FOR 2. GANG. Der skal da også nye gardiner til; en tur i Jysk og 20 m. nyvasket lagenlærred hænges til tørre i kælderen. Den her var nedsat til næsten ingenting - ret lækre billeder og opsætning.

NU ER DER MALET MED LILLA FOR 1. GANG. En veninde på kaffebesøg og så en rundtur på nettet.... så er det vist klar til 2. omgang med lilla !! Påklædningen herhjemme i al den tid har været det yndigste malertøj.

Nu er der malet færdigt og jeg mangler kun......... :o) Rigtig god weekend til dig

Tilføjet søndag: Desværre er dette IKKE en enkelt dag's aktiviteter.... Men spredt over flere mulige male-dage, så derfor er jeg ikke helt så stolt af at være en Overspringer :o) Men tak for jeres pæne ord og nu forsøger jeg så at tage mig sammen til at hvidvaske kommoder, seng og natborde !!

8 Comments:

Blogger strikkeforsker said...

ROFL, hylende morsom læsning :-)
- det har da været en begivenhedsrig omgang

6:06 PM  
Anonymous Anonym said...

Utroligt, at du har nået at male fire gange........ Held og lykke med resten af projektet. Og som godt ;-)
Hilsen Lene

7:26 PM  
Anonymous Anonym said...

Nå, jeg er da vist allerede faldet i søvn. Der skulle selvfølgelig have stået "Og sov godt".
Lene

7:27 PM  
Blogger Linda said...

Haha, jeg får da helt lyst til at ikke-male, sikke al det du nåede! Glæder mig til at se det færdige lila!
kh Linda

8:04 PM  
Anonymous Anonym said...

Hej Susanne,
Jeg synes faktisk, at det er nogle okay projekter, du sætter istedet, eller rettere imellem maleprojektet! Du sidder jo ikke og undskylder din manglende "iver" med at Water Rats eller Dr. Phil simpelthen bare var for spændende til at du kunne forlade sofaen.....og IKKE et ondt ord om nogle af programmerne ;-)

KH Julie

8:15 PM  
Anonymous Anonym said...

Temmelig morsom læsning - og stor var min overraskelse hver gang du kunne berette at nu var næste lag malet - det synes jeg er temmelig godt gået mellem alt det andet!!
Vær du bare stolt af at være overspringer!!
KH Britt

10:06 PM  
Anonymous Anonym said...

Takk for en dag i ditt liv :-) Og når du så besøker moster i Arendal, kunne du si fra, så kan jeg møte deg i Kristiansand til en kopp kaffe og kanskje litt vin ? Jeg skylder deg en flaske !!!!
Klem Vigdis

8:00 AM  
Blogger Anne said...

Altså, hvis man tror,at du har nået alt dette på bare én dag, så må man imponeres!
Jeg kender dig godt nok til at vide, at det ikke bare er én, ej heller 2, nok heller ikke 3, men hold op hvor er det da skønt med et nymalet soveværelse, og så endda med kokostæppe :-)
Tillykke med et velvoerstået projekt, for du ordner da møblerne i dag, ikk'??!! ;-))

10:21 AM  

Send en kommentar

<< Home