20 februar 2006

Patetisk eller overskudsagtigt ???

Hmmm - jeg overvejede dette spørgsmål, mens jeg stod og strøg. Det giver bedre plads i skuffen, men samtidig så giver det flashbacks til nabokonen i 70'erne, som var hjemmegående og strøg ALTING + ordnede tøjskabene HVER fredag (= aftørring af hylder og ny sammenlægning af tøjet, for 4 personer). Jeg undrede mig dengang, da jeg var 10 år, var måske lidt misundelig over venindens aktive mor. (Min ville hellere tegne og male sammen med os) Idag har jeg mere ondt af naboen; det må ha' være lidt trist... Nu ryger mine nystrøgne viskestykker i skuffen og så kan du jo overveje hvad du synes :o)

6 Comments:

Blogger Mette G. said...

Hej!

Mette, jeg må sige, at sådan er det også her.

Jeg var i huset i Wien som helt ung og ALT blev strøget inkl. undertøj, siden da har jeg kun i yderste nød rørt et strygejern. Vil noget have noget strøget her, må de gøre det selv :-)

Men nystrøget tøj er da lækkert og jeg kan da blive helt misundelig, når jeg ser den stak nystrøgne viskestykker!

Hilsen
Mette G.

12:27 PM  
Blogger Helle Holst said...

Jeg blev lige send en tanketur ned til min kusine i Australien. Da jeg besøgte hende "tvang" hun mig til at stryge alt - sengetøj, sokker ja selv undertøjet fik en tur. Måske derfor jeg ikke er så vild med at stryge mere? Tilgengæld er det min mors store passion, så hun bliver nogen gange inviteret på strygeferie.
Kh. Helle

12:39 PM  
Blogger Jeanette Hegaard Hansen said...

Først tænker jeg "vorherre bevares - skal det nu være nødvendigt".
Men på den anden side, så kan jeg godt lide at stryge (når først jeg er kommet igang) og det er en dejlig fornemmelse bagefter at få det gjort.
MEN jeg sætter en grænse ved underbukserne!!
Kh Jeanette

1:11 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Hmmmmm, skjorter og den slags faar en tur, resten ryger direkte ind paa hylden. Nystroeget toej er dejligt, men i en stresset periode er det noget af det foerste, der droppes.

Ulla

2:35 PM  
Blogger Anne said...

Viskestykker er da lækrest, når de er strøget, men jeg klarer det altså med en hårdhændet glatning umiddelbart efter tørretumbling!
Da jeg var ung enlig mor på 20 år, strøg jeg ALT Sophies tøj, også strømper og undertøj, jeg var så bange for, at nogle skulle anfægte mit moderskab, så hun var det mest renskurede og glatte barn i Vejle og omegn; har ofte undret mig over, at ingen i min familie lagde en dæmper på strygeriet, måske fordi de gjorde det samme...
Jeg kan stadig godt finde på at stryge om natten, hvis jeg lige har noget, der skal på plads inde i hovedet, og er tøjet så stænket med lindeblomstvand, så er det ekstra dejligt ;-))

4:49 PM  
Blogger Linda said...

Ehm...faktisk har jeg overvejet at begynde at stryge sengetøjet, jeg kan ikke så godt lide den "nulrede" overflade det får efter tørretumbling. Men jeg giiiider ikke stryge det selv, det må blive min mand jeg skal overtale til det... Lindeblomst vand lyder da i øvrigt lækkert.

12:03 PM  

Send en kommentar

<< Home