23 oktober 2006

Da Sif blev til Cleo

Vel hjemme efter nogle "kjæmpego'e dage" i Norge hos familien.
Det var råhygge for alle pengene; de 2 "gamle" nålefiltede, vi var i Husfliden og inde i de lokaler min moster's væveklub har lejet midt i det fredede Arendal (jeg glemte selvfølgelig at tage billeder !!), i en ny garnbutik i Harebakke senteret (en tur værd) og med til senior-bandet's øveaften og ikke mindst: en luksuseftermiddag i den alternative helseforening hvor min kusine arbejder !! En ½ times massage af ryg, skuldre og ansigt..... mums og så blev vi detox'et.
Men mere om det en anden gang !!

Jeg fik lært noget nyt i "den blå tråd" af Turid, som er medejer, hun var nemlig igang med et tørklæde lavet med papegøjemasker. Katrine faldt for garnet og mosteren for teknikken; så nu er jeg igang med et tørklæde til Katrine med 1 stk. 25mm strikkepind og 1 stk. 4 mm hæklenål.... det bliver vist aldrig en afslappende proces. Men resultater er ganske sjovt.

Jeg er så langt med tunikaen, at den kun mangler den hæklede kant rundt i halsen og den regner jeg med at lave mens jeg ser skadestuen kl. 17 - altså lige om lidt :o) Tilføjet kl. 19.00: se lidt mere lige her
De sidste 2 dage er gået med denne lille krudtugle, som ikke var en Sif - men derimod Cleo, fordi hun er lige så smuk som Cleopatra. Hun er en skøn lille krudtugle, en rigtig teenager som kan og vil selv!
Jeg har ikke så mange billeder af hende, for hun er hurtigere end lynet.... Men lidt er det da blevet til :o)
I vores store kattebog står der, at vi skal introducere hende for de voksne katte mens hun sover....... Men sover hun overhovedet ???? Ihvertefald kun meget let ! Hun spurter rundt i huset med 100 km. i timen, ligger på lur efter vores fødder og opfører sig i det hele taget som om hun altid har boet her ! I morges stak hun af fra Katrine og løb direkte ud i Hannibal..... tror at han blev mere forskrækket end Cleo ! Nu starter vi lige så stille med at få gang i familiesammenføringen :o)

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Susanne
Pappegøjemasker kan jeg bestemt også falde for :-) Kan du beskrive nærmere hvordan de laves :-)

mvh
Kristine, Køge

5:32 PM  
Blogger Helle Holst said...

Tillykke med den lille Cleo - hun er skøn!!!
Tørklædet er jeg også vild med - glæder mig til at se mere:o) Og eventuelt læse en forklaring på hvordan man laver de der papegøjemasker. Skønt ser det ud!!

Kh. Helle

6:13 PM  
Blogger Marianne Knorborg said...

Jamen, hjerteligt tillykke med Cleo så!:-)
Det var jo også bare de billeder, vi ventede på!:-))
Og jeg vil også gerne have en forklaring på de dersens papegøjer - for det ser jo ganske herligt ud!
Knus fra Marianne

7:49 PM  
Anonymous Anonym said...

Lyder som en rigtig dejlig tur. Ser flot ud med dine papegøjemasker - glæder mig til at se dem "live". Kh, Maiken

8:14 PM  
Anonymous Anonym said...

Nåhh hvor er hun smuk - det er da så spændende hvordan det kommer til at gå, men de to store er jo vant til andre katte, så det skal nok gå godt :-)

8:41 PM  
Blogger Anne said...

Tillykke med Cleo, hun er jo rigtig fin!
At hun har forskrækket Hannibal, det kan da vel ikke undre nogen ;-)
Held og lykke med sammenføringen!

Tørklædet ser flot ud, men lyder som noget af et tålmodighedsarbejde!
Garnet, hva' er det for noget??

Vi ses, pigerne vil nok gerne forbi og se killing!
KH Anne

8:03 AM  
Blogger Trine Als said...

Jeg er glad for Cleo er faldet så godt til. Hun er jo også vant til lidt af hvert hjemmefra :-D
De de papegøjemasker må du lige komme med et hint til hvor de kan findes. Det ser ud til at være skægt at lave.
Luna har også taget det meget pænt, at I tog hendes killing med. Kaldte kun lige en halv times tid og er ellers bare blevet en kælefis igen, der vil ligge i sofaen. Det er nu skønt at få lidt ro på det lille hjem igen.
God fornøjelse med krudtuglen.

9:57 AM  
Blogger strikkeforsker said...

Tillykke med Cleo, hun ligner en rigtig fin lille kat med personlighed.

Papegøjemasker må du da fortælle lidt mere ud, både hæklenål og pinde, jeg er nysgerrig.

4:12 PM  

Send en kommentar

<< Home