05 marts 2006

Ordblind ???!!??!

Jeg er ved at få mindreværdskomplekser og alt for store udfordringer, når jeg skal efterlade en kommentar på diverse blogge... Der er 'wordverifikation' på mange af dem (inkl. min egen) og det kan altså godt være noget af en udfordring.....


Jeg har f.eks fundet ud af, at jeg har det rigtig svært når Q dukker op.... hvis det så er sammen med et P...... tsk tsk; så skal der rigtig mange forsøg til :o) Nå,det er jo sundt at få rørt lattermusklerne og det bliver de altså nogle gange over disse forsøg.
På strikkefonten er Perle-kroppen færdig, den hviler på sofaryggen inden jeg skal videre med ærmerne. Jeg har lige slået op til den mohair-cardigan, som jeg har lovet at strikke til min kollega. Ku' mærke at den sku' jeg ha' ud af huset snart.... så det kun er strik til mig selv der venter på pindene. Perlen følger opskriften og måler 35 cm fra ærmegab til lukkekanten.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh...sikke en lettelse - det er ikke kun mig altså, der har problemer med de "sjove" ord.

Perlen er bare for flot !!

KH Tina

1:07 PM  
Anonymous Anonym said...

Du har helt ret - de laver disse verifications så kryptiske at en maskine ikke kan læse dem - men det kan nu også knibe for os mennesker. Godt der er flere forsøg nogengange.
Den Perle er da i øvrigt noget af det fedeste. Laver du den som i opskriften eller længere?
KH Britt

2:13 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Du er ikke alene..... p og q samt u,v, og w kan hurtige forbyttes.

Hvor ser perlen rigtig dejlig ud, bringer mig i forårshumør.
Ulla

6:48 PM  
Anonymous kenneth said...

Tryllekunster Kenneth Baun skriver:
I dag er jeg 36 år og har levet af at trylle i 17 år.
Jeg var ordblind indtil jeg blev 24 år. Men det har nu ikke være en hemsko for at jeg kunne leve af at trylle. Jeg kører 50.000 km. om året, uden at
kunne læse et vejskilt, det er måske en grund til at jeg kører
så meget....
Der er blevet gjort en masse for at jeg skulle lære at læse og skrive. Jeg har haft 12 forskellige dansklærere på seks forskellige skoler, uden at det hjalp.
Fra jeg begyndte i skolen, fik jeg specialundervisning.
I 7. klasse gik jeg på Taleinstitutet i Århus, i en specialklasse for ordblinde. På efterskolen i 8. og 9. klasse fik jeg ekstra timer i dansk.
I 10. fik jeg kun special -
undervisning i dansk fire timer om dagen. Derefter har jeg gået fire år
på aftenskole for voksne ordblinde. Alt sammen uden resultat. Det er altså ikke fordi, der ikke er gjort noget, men der er bare ikke ret mange, der ved, hvad der skal gøres. På DR tv var der en udsendelse om mig, der hed, »Fra a til z er ikke let ,« den handlede om hvordan jeg kunne klare
mig, selvom jeg ikke kunne læse eller skrive og om hvordan Børge Skoulund lærte mig at læse.

Med venlig hilsen.
Kenneth Baun
http://www.kennethbaun.dk/
http://www.peter-pan.dk/
http://www.ole-opfinder.dk/
http://www.tryllekunstner.name/

1:03 PM  

Send en kommentar

<< Home