07 august 2006

Et styk godkendt top

Så er toppen vasket, tørretumblet og presset let i kanterne. Den er helt klart en succes; halsudskæringen er rigtig god og den sidder godt; på os begge :o)
Der er brugt 280 gr. "Aldi"-bomuld (50g/125m) i vinrød/bordeaux og den er strikket på p. 3.75mm.
Opskriften er Lotus Blossom Tank fra Interweave Knits Summer 06 . Jeg har strikket en ekstra mønsterrække i forhold til størrelsen - ellers er der ikke ændret noget.
Halsudskæringen skal helt klart genbruges på et senere tidspunkt !
Så nu er det tilbage til vingerne.... der er strikket 4 cm.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Susanne,
Hvor er den bare blevet superflot. Jeg har fået strikket Green Gable i orange Aldi garn, så det svinder også i mit Aldi-lager.
Knus Maiken

8:05 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Superflot, den ser virklig lækker ud, jeg har også kigget længe på den opskrift.

1:00 AM  
Blogger Fríða said...

flot top Susanne! og farven er virkelig mums også.
hilsen fra Island
Frida

1:34 AM  
Anonymous Anonym said...

Nøj, hvor er den blevet flot.

Flyv du videre ;o)

KH Tina

PS Hvor mange kattekillinger bestilte du?

8:00 AM  
Anonymous Anonym said...

Flot, Susanne! Tja, jeg venter stadig på det blad...pudsigt at efterårsudgaven lå i min postkasse i går.....hmmm måske jeg får sommerudgaven næste sommer?
For toppen er flot - den vil jeg også gerne strikke!
KH Britt

8:29 AM  
Anonymous Anonym said...

Nej, hvor er den flot! Jeg sad lige og så på bilelder fra bladet online i går og måtet endnu en gang konstatere, at jeg føler, der går min næse en masse forbi, for der er rigtig meget godt i det blad!

11:17 AM  
Blogger strikke_jane said...

Den er blevet rigtig rigtig lækker - dejligt med et stykke strikketøj, som man bliver glad for lige med det samme.

1:26 PM  
Anonymous Anonym said...

Den er flot! Skøn farve - heldig at jeg købte bare 4 nøgler.... k.h. Mette

2:31 PM  
Blogger Helle Holst said...

Jeg synger med i koret - hvor er den bare lækker.
Som Britt venter jeg også stadigvæk på sommernummeret, men måske det kommer engang i december. Kom dine første blade ikke også i én stor pærevælling?

Kh. Helle

4:02 PM  

Send en kommentar

<< Home