27 juli 2006

I'm in love...

alvorligt og for evigt...... Her finder du min nyopdagede kærlighed.
I modsætning til Anne, så er jeg ikke specielt glad for at lave mad eller synes, at kogebøger er noget at falde i svime over ! Men Helle og Alfredo har lavet en bog, som jeg eje !!
I morgen kommer der gæster til en lille hyggeaften og menuen ser ud som følgende:
En lille starter med Bruschetta/Crostini'er med:
- olivensmør, - tunmousse, - stærk tomatsovs og traditionel bruschetta (gnedet med hvidløg og så rigelig olie!) Dertil lidt kølig hvidvin :o)
Så skal de ha' Frittata Verde; en grøn æggekage med tomater, basilikum og mozzarella som tilbehør. Vi fortsætte med den hvide vin....
Arista Toscana er næste ret; svinkam som i Toscana, med masser af rosmarin/hvidløg og ovnstegte kartofler. Der skal vi ha' en rød vin til.
Desserten bliver en Torta della Nonna, Bedstemortærte, med pinjekerner og jordbærsovs, der smuttede lige en lille flaske Muscatel i vognen, da jeg var ude at handle. Til aller aller sidst, når de kan vælge mellem espresso'en eller lattè'en, så er der lidt Biscotti di Prato til at dryppe i den søde vin !! Alt ser lækkert og indbydende ud - det hjælper selvfølgelig at man kan li' det italienske køkken !! Det eneste der IKKE frister mig er fiskeretterne....
Lån den på biblioteket - som jeg gjorde ved et "uheld" !!!

1 Comments:

Blogger Karina said...

Ja, den bog er bare lækker. Jeg kom også til at låne den på biblioteket - sådan tilfældigt. Nu står den på ønskesedlen!

Hilsner fra
Karina

9:32 AM  

Send en kommentar

<< Home