01 januar 2006

Dagen derpå

Afslørende med bordbomber og
serpentiner i et hjem, hvor rengøringen
ikke er en fornøjelse men en pligt for
husmoderen :-)
Men venindens unger var imponeret over at
pynten ku' hænge fast på mine lamper.....
Vi havde en rigtig dejlig nytårsaften, fuld af vores
traditioner: lys i juletræet, som får ekstra pynt
iform af serpentiner, mens vi ser Dronningens
tale; god mad til både børn og voksne;
nybagt kransekage; rødvin ad libitum og
suppleret med Muscat og champagne.
Uhmmm - gode grin og snak om året der
gik og det der kommer.

Jeg "hader" nytårsaften og vil aflyse hvert år,
men vi er 3 kvinder der mødes her med
børnene i alderen fra 5 år til 22.
Og når vi er kommet igang så råhygger jeg mig 999 ud af 1000 gange - så det
er bare dårlige reaktioner fra ungdommens "fulde-fester"...

Knægten på 20 (min venindes søn) skulle ikke være med i år - sagde han.
Men da aftenen nærmede sig og han fandt ud af at menuen det andet sted
stod på pizza, så spurgte han forsigtigt om han måtte spise med hos os.
Og det måtte han jo - til vores store fornøjelse blev han helt til midnat og
råhyggede sig med nogle gode diskussioner og at imponere
de "små" på 5 og 6 år. Så vi holder fast i traditionerne indtil alle børnene
er store; så skal vi nemlig feste med naboerne!

Godt at "tante Susanne" har en tavle mens
vi venter på at det bliver nytår.

2005 var året hvor jeg fik rigtig hul på strikkeriet og isoleringen af mit hus, året hvor jeg fik kontakt med webstrikkerne og dermed endnu mere inspiration. Det var også strikkefestivallen på det lokale vandrehjem, alle disse kvinder fyldt med energi, glæde, inspiration og en åbenhed der er imponerende.... Jeg glæder mig til Svendborg !!

Jeg fik strikket en trøje færdig for 1. gang i 20 år, opdaget glæden ved sjaler, både som beklædning og strikketøj. Hamstret garn nok til de næste 2 - 3 års projekter.... samlet opskrifter og bøger til et helt liv. Rørt ved ufatteligt lækre garner, set farvespil der er uvirkelige og "mødt" en masse spændende kvinder.

Så 2006 kan bare komme an - jeg er klædt på til de nye udfordringer sammen med jer. Tak for mange gode oplevelser i 2005 og jeg håber, at jeg møder flere af jer i det nye år.

Kærlige tanker til jer alle fra "Tante Susanne"

3 Comments:

Blogger Vivian said...

Hej Tante S. !
Og rigtig Godt Nytår - jeg håber vi kommer til at se mere til hinanden i det nye år, enten på festival eller hvis i "tør" hoppe på toget til Kjøwenhavnstrup :-)
(i så fald er det vigtigt at Svigerinde husker nødrationer såsom hendes hjemmebag *GGG*)

KH Viv

4:51 PM  
Blogger Susanne said...

Vi fandt lige en dato der måske ku' bruges til et besøg østpå :-) Så du hører nok mere.... kh Susanne

7:17 PM  
Blogger nettie said...

Hej Susanne!
Jeg glæder mig osse til Svendborg, syns det var så hyggeligt i Silkeborg.
Glæder mig til at ses igen.
Godt nytår fra
nettie

9:39 PM  

Send en kommentar

<< Home