06 januar 2006

Kvindelogik i anvendelse

Sidder her med et klippekort til bussen: Silkeborg - Århus,
der er 4 klip tilbage. Hmmm - dvs jeg kan få en gratis tur
til Århus i morgen ! Jamen, det er jo lææænge siden jeg
købte kortet, så er det da gratis, ikk' ???
Nå, den går nok ikke - men det er da ikke
"penge-ud-af-pungen-lige-nu"....
Desuden er det 2 timers uafbrudt strikning på vingesjalet til min moster
og en tur ind til
denne forretning efter
et par småting og måske
et strikkeblad hos en af
bladhandlerne i byen.
Ja - det er vores juletræ
du kan se lidt af.
Traditionen her i huset er nemlig så'n at vi har tændt det én gang til lige inden Hellig 3 Konger.
D. 6. bliver træet så afpyntet og klippet op.
Det startede ved en tilfældighed, men er en god måde at få glæde af træ og lys.
Så i aften efter maden skal Katrine og jeg hygge os med kaffe og te samt udsigt til træets glæder: Et farvel højtiden og et velkommen til hverdagen
og foråret - en gang !
Vender tilbage med mere strikkerelaterede ting i næste indlæg :-)

1 Comments:

Blogger nettie said...

Hej Susanne!
Det lyder "brand"hyggeligt med jeres tradition med træet. Kender det godt lidt, hjemme ventede vi osse altid til efter min fødselsdag den 2/1 med at afpynte og fjerne juletræ og anden -pynt. Og ubevidst ender det faktisk stadig sådan her hos os...
Go' tur til Århus i morgen ;o)

10:39 PM  

Send en kommentar

<< Home