13 august 2005

Strikning kræver viljestyrke !

Ved godt at det er ukendt viden for de fleste mænd og "ikke-strikkere", men de fleste i "Strikkelandet" har vidst dette i lang tid: Der er for mange spændende input OG alt for lidt tid !!
Så selvom man strikker på noget der bliver godt og brugbart; ja, så kan det hurtigt ende i en bunke af UFO'er eller UMO'er. Så derfor kræver strikning STOR viljestyrke til at lukke øjnene for al (næsten) inspiration og få færdiggjort tingene !! Jeg bruger selv gulerodsmetoden: noget lækkert når du har nået dette eller hint ;-) Og lige nu er det mit Kaunigarn der ligger lige i synsfeltet (ved siden af krydsnøgleapp.!!) når jeg sidder med strikketøjet.

Det har resulteret i at jeg nu har nået midten af vingesjalet i alpacca OG er halvvejs på Corsagen. De bliver begge lækre, men det tager utrolig lang tid at strikke sjalet og bomulden er hård som bare f.'.. !! Men nu lysner det jo... for jeg må begynde noget nyt. Eller skal jeg nu være fornuftig og fortsætte på de 2 ting... hmmmm, det må der tænkes over.

2 timer senere: Fik startet på mit Kaunisjal og det er bare så lækkert at strikke med !! Jiibiiiie..

4 Comments:

Blogger Vivian said...

Susanne, nej hvor fedt at finde dig her - så kan man også kommentere juhu; og måske er jeg langsom men jeg har først opdaget det i dag og wupti nu er du med på min bloglines liste !

Og du Kauni'er også ;-)) Ja man er da også en skarn hvis ikke man falder pladask !!

KH Vivian

2:02 PM  
Anonymous Anonym said...

Troop blogs give a firsthand view of the war in Iraq
There were no reporters riding shotgun on the highway north of Baghdad when a roadside bomb sent Sgt.
Hi,

You have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!

I have a Contact Lenses site. It pretty much covers Contact Lenses related stuff.

Come and check it out if you get time :-)

Thanks..........

3:03 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Dixi! Meget stor viljestyrke og garnbanderoler burde komme med advarselsmærkat ;-) Fibertrends laver nogle lækre opskrifter. Ulla

7:37 PM  
Blogger Dorte said...

Har først opdaget din blog idag ... vender bestemt tilbage.
Du udtaler dig så rigtigt, så rigtigt om alt det, man gerne vil strikke ... gid hænderne kunne strikke lige så hurtigt, som hjernen kan lade sig inspirere !!
Kærlig hilsen Dorte

9:41 AM  

Send en kommentar

<< Home